Liten skörd!

Igår kväll skördade jag lite jalapeno, en chili, några björnbär och två bondbönor. 

Det är inte så mycket mat i bondbönorna....


Sex små bönor som sedan ska kokas och skalas igen... Tidigare år när jag har odlar bondbönor har jag ätit bönorna råa som dom är direkt ur skidan, men jag läste häromdan att det inte alls var bra. Nåja, jag har ju överlevt utan men iallafall.

Jag undrar om inte jalapenosarna skulle ha fått mogna till sig lite mer på busken, jag tyckte att dom var lite ljust gröna, dom man köper färska i affären brukar vara lite mörkare. Men jag ska testa att lägga in dom, det kan ju bli smarrigt ändå.

Vi är inga storkonsumenter av bär här hemma trots att vi har röda, vita och svarta vinbär, krusbär, björnbär, vindruvor och smultron i trädgården. Smultronen är i och för sej mest till för att stoppas direkt i munnen. Jag har planer på att plantera hallon bakom växthuset, men det är lite grävning att göra först.

Här är en bild från "bärdelen" i vår trädgård:






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ingenordningalls

En opersonligt personlig anonym öppenhjärtlig men inte utlämnande blogg om lite pyssel, tankar och annat som jag ägnar mej åt närhelst jag kommer åt.

RSS 2.0