Liten skörd

Häromdagen skördade jag några små morötter, lite sallad och några jordgubbar.


Salladen växer på bra i blomlådorna, i den ena lådan ser den dock lite blek ut, men fullt ätbar. Kanske behövs lite näring. Mizunasalladen drog jag upp när den började gå i blom och de andra sorterna har inte gått i blom än. Jag ska sätta en till omgång sallad i två andra blomlådor jag har, men det kommer ganska långt ner på prioritetslistan.


Jordgubbarna är inte så värst goda tyvärr så jordgubbslandet ryker nog. De första plantorna har jag frösått själv och övriga är revor från dessa. Kanske får det bli ett nytt jordgubbsland bakom växthuset men ett hallonland är viktigare att få till.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ingenordningalls

En opersonligt personlig anonym öppenhjärtlig men inte utlämnande blogg om lite pyssel, tankar och annat som jag ägnar mej åt närhelst jag kommer åt.

RSS 2.0