Myror och fåglar

Igår grävde vi upp och flyttade åtminstone delar av ett myrbo i grönsakslandet under en hörnet. Under några jordgubbsplantor fanns det myror och ägg i massor och jag lassade upp så mycket av jorden som gick på en skottsäkra och körde upp och dumpade på kullen bakom vårt hus. Okej, vi dränkte myrorna en smula också......
Jordgubbsplantorna som grävdes upp skakade jag av så mkt jord och myrägg jag kunde ifrån och satte i vatten. Där står dom än, men jag ska försöka få ner dom i jorden igen i morgon. Ikväll när jag var och handlade hade tydligen ett gäng skator attackerat jordgubbarna, så nu har jag satt upp ett ganska provisoriskt nätarrangemang runt dom också. Så här ser det ut


Egentligen gick jag ut för att fotografera den mycket orangea himlen, men den blev inte lika bra i iPadkameran som i verkligheten.... Men man kan skymta min nätkonstruktion till höger i bild iallafall.

Förövrigt anser jag att autokorrekten bör förstöras. Eller iallafall stängas av. Jag ska undersöka om det går.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ingenordningalls

En opersonligt personlig anonym öppenhjärtlig men inte utlämnande blogg om lite pyssel, tankar och annat som jag ägnar mej åt närhelst jag kommer åt.

RSS 2.0