Work in progress!

(Det här inlägget skrev jag egentligen för några dar sedan. Jag tänkte få med några bilder som jag tog med min "riktiga" kamera (en enkel pocketkamera bara, inget fancy alls), men jag har inte orkat lägga in bilderna i datorn och nu bloggar jag dessutom från iPaden. Så jag publicerar bilderna senare. Eller inte.)

Idag färdigställde jag den första pallkragen! Mina myntor fick flytta dit tillsammans med tre tagetesplantor, två ynkliga timjanplantor samt två tuvor självsådd gräslök. Tanken är att myntorna ska få sprida sig som dom behagar, vi får se om någon av dem vinner herraväldet över pallkrage nummer ett. En mynta fick bli kvar i sin kruka för den var full med myror! Blä.

Pallkrage nummer två kommer att innehålla lök och kålväxter. Tror jag. Jag måste kolla om dom trivs tillsammans.....

Egentligen är inte pallkrageuppsättandet det mest prioriterade i trädgården just nu, men det var lite kul att bli klar med nåt;) .

Prio ett just nu är att få växthuset inflyttningsklart (gräva ur det sista och platta till och lägga markduk) och flytta in alla tomater dit och sätta upp bevattningen. Idag tog jag fram mina tomatspiraler som jag kom på att jag hade i garaget och satte i krukorna till de höga tomatplantorna. Två av tomatplantorna hade redan gett vika, men jag försökte stötta upp dem så gott jag kunde så vi får se om dom klarar sig. Annars får jag skicka upp ett tjuvskott.

Jag borrade även hål i hinkarna jag köpte till paprika- och chiliplantorna, så det får bli en av morgondagens uppgifter att plantera om dessa. 

Idag fick även pelargonerna flytta ut i trädgården under buskar och träd. Jag brukar ställa dom där när vi reser bort på sommaren så att dom har möjlighet att få fukt från jorden och så bli det lite skuggigare. Nu kom jag tyvärr på att myrorna som bosatt sig i myntan jag berättade om ovan kanske även tycker att pelargonkrukor är trivsamma...





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ingenordningalls

En opersonligt personlig anonym öppenhjärtlig men inte utlämnande blogg om lite pyssel, tankar och annat som jag ägnar mej åt närhelst jag kommer åt.

RSS 2.0