Förkylt.

Här är det rätt förkylt. Jag och E är hemma idag, båda lite förkylda, men han är nog fit for dagis i morgon och jag för jobb. Man har ju hört talas om dubbelsidig lunginflammation men de senaste dagarna har jag haft vad man kan kalla vänstersidig förkylning.... Började med ont i vänster sida av huvudet och ner i vänster öra i fredags kväll, sen började jag få ont och kli i vänster sida av halsen, och sen blev jag snorig och täppt i vänster näsborre ;) vilket jag fortfarande är. E kollar på TV så jag passar på att uppdatera bloggen med lite bilder den trädgården.


Olivträdet blommar och dräller massa frömjöl över hela fönsterbänken. Jag hoppas att det blir iallafall nån liten oliv, det blir iallafall små kulor kvar när blommorna fallit av.


Jag har tömt alla fd chili- och tomathinkar i växthuset och lagt jorden i en hög. Den får nog ligga till sig ett år eller två innan jag använder jorden igen, kanske sätter jag ärtor eller gröngödsling på högen.


Bild från kryddlandet. I vår förra trädgård hade jag en kryddsalvia som blev fantastiskt stor, men dom jag har satt här vill sig inte riktigt. Men gräslök, libbsticka, dragon och kungsmynta verkar iallafall trivas.


Pelargonerna har blivit ansade och fått flytta in i uterummet. Där står även ett gäng kryddplantor som jag köpte på trädgårdsmässan och som jag tänkte sätta flera tillsammans i en eller två stora krukor, men det har inte blivit av än.

Även dessa blomlådor med ruccola, dill, spenat och rädissådder står i uterummet, men det växer rätt dåligt, kanske att temperaturskillnaderna är för stora, eller så var det dåligt frö. Iallafall var rädisfröna en åtta-nio år gamla...


Närbild på min enda havtornsplanta, en Julia. Tyvärr har jag ingen Romeo så jag har inte fått några bär hittills, men brorsan var här med en kvist Romeo så nu får vi hålla tummarna att vi lyckats pollinera några blommor iallafall. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ingenordningalls

En opersonligt personlig anonym öppenhjärtlig men inte utlämnande blogg om lite pyssel, tankar och annat som jag ägnar mej åt närhelst jag kommer åt.

RSS 2.0